Under Armour koopt MapMyFitness voor 150 miljoen dollar

MapMyFitness_UnderArmourSportplatform MapMyFitness heeft een nieuwe eigenaar. De Amerikaanse fabrikant van sportartikelen Under Armour heeft afgelopen donderdag bekend gemaakt dat het MapMyFitness voor 150 miljoen dollar heeft overgenomen.

MapMyFitness biedt sinds 2006 een platform om verzamelde trainingsdata te kunnen analyseren en met anderen te delen. Dankzij een eigen app wist het bedrijf de populariteit de afgelopen jaren flink te laten groeien en inmiddels heeft het bedrijf meer dan 20 miljoen geregistreerde gebruikers. Ook TomTom gebruikt MapMyFitness als alternatief voor haar eigen MySports platform dat nog in aanbouw is.

Met deze samenwerking bouwt Under Armour haar online aanwezigheid verder uit“, aldus oprichter en CEO Kevin Plank, „Innovatie was altijd al de kern van ons bedrijf, maar nu zijn we nog beter in staat om gratis toegankelijke producten voor sporters te ontwikkelen en oplossingen te vinden die mensen over de hele wereld helpen om gezonder te leven.

De transactie wordt voor het eind van het jaar afgerond. MapMyFitness wordt daarmee een 100 procent dochter van Under Amour. Het bedrijf blijft gevestigd in Austin, Texas en ook de meer dan 100 werknemers houden hun baan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *